Han Peters (links) en Lucas Riedstra (rechts)

Tijdens de ceremonie sprak Eric Opdam zijn waardering uit voor het harde werk van alle KdVI-docenten in corona-tijden, en in het bijzonder voor de onderwijsdirecteuren Chris Zaal en Jan Brandts. Ook benoemde hij dat het voor studenten in deze tijden moeilijk is om gemotiveerd te blijven en hard te werken. Desondanks hebben veel studenten hun stem uitgebracht op hun favoriete docenten.

Het onderwijs van Han Peters lijkt niet te worden beïnvloed door de online vorm want 'Ondanks dat alles nu digitaal is, zijn de hoorcollegs van Han Peters nog steeds geweldig om naar te kijken en luisteren. Zijn enthousiasme, geduld en nauwkeurigheid lijken niet eens een beetje te zijn aangetast door de quarantainecrisis.' Verder wordt hij geprezen omdat 'hij vol passie vertelt en de stof heel duidelijk uitlegt. Bovendien is hij erg betrokken bij zijn studenten en hun voortgang binnen het vak en de studie.'

Lucas Riedstra wordt gekarakteriseerd als 'een extreem vriendelijke, sociale en goede werkcollegedocent. Mensen verzuimen naar hun eigen werkcolleges te gaan om naar zijn werkcolleges te gaan omdat Lucas zo goed is.' En 'Hij is echt een topdocent die zijn uiterste best doet, en er altijd in slaagt, om duidelijke uitleg te geven en een fijne sfeer in het werkcollege te houden.'

De andere genomineerde kandidaten waren Raf Bocklandt en Guus Regts (docenten) en Edward Berengoltz en Wouter Rienks (werkgroepdocenten).

Waardering voor goed onderwijs

De opleidingscommissie wiskunde heeft, in samenwerking met het Korteweg-de Vries Instituut, het initiatief genomen om deze jaarlijkse prijs uit te reiken om hun waardering te uiten voor docenten die uitblinken in hun educatieve taken. Daarnaast wordt door deze prijs de optie om docent  te worden benadrukt en wordt goed onderwijs en een sterke betrokkenheid van studenten bij onderwijs gestimuleerd.