Tijdens een speciale ceremonie in de Agnietenkapel kregen ontvangers van een beurs voor internationale studenten van Rector Magnificus Karen Maex een pin overhandigd.

Onder de laureaten was ook de ontvanger van de Amsterdam Science Talent Scholarship, masterstudent Mathematics Adel Magra.

Adel Magra. Photographer: Monique Kooijmans

'Ik vind het geweldig dat Amsterdam zo'n kosmopolitische stad is en toch kun je de geschiedenis echt voelen als je hier door de straten loopt,' zei Adel Magra. 'Ik geniet ook erg van het werken op het Science Park en hoe de bundeling van onderwijs- en onderzoeksfaciliteiten daar zorgt voor een goede intellectuele uitwisseling tussen de disciplines.'